Dziecko – cyfrowy tubylec w szkole. Problemy i wyzwania
21 marca 2018
Szkoła w cyfrowej rzeczywistości była tematem III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu: "Dziecko – cyfrowy tubylec w szkole. Problemy i wyzwania". Konferencja odbyła się 17 marca 2018 roku na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
W konferencji wzięło udział czworo członków Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych. W sekcji "Media – dydaktyka – nauczyciel" swój referat pod tytułem "Szkoła jako przestrzeń inkubacji aktywności cyfrowej nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej" wygłosiła dr hab. Natalia Walter z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, która również moderowała wystąpienia w tej sekcji. Swoje wystąpienie w tej części konferencji na temat "Eyetrackingowe badanie weryfikacyjne sposobu czytania tekstu u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się" zaprezentował również dr Rafał Wawer z Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie (współautor: dr Marzena Kowaluk-Romanek).
W sekcji "Media – sztuka – technologie" swój referat pod tytułem "Media jako środowisko edukacyjne ucznia – o rosnącej roli i potencjale TIK w edukacji wczesnoszkolnej" wygłosiła dr Agnieszka Iwanicka z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Czwarte z wystąpień, w sekcji "Media – instrumentarium – młodzież", noszące tytuł "Cywilizacyjne wyzwania edukacji medialnej" wygłosił dr inż. Andrzej Wołodźko z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.