Zanurzeni w mediach
10 listopada 2016
Nakładem Wydawnictwa Naukowego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ukazała się praca zbiorowa pod redakcją dr Natalii Walter, nosząca tytuł Zanurzeni w mediach. Konteksty edukacji medialnej. W książce tej można zapoznać się z artykułami, których autorami są członkowie Polskiego Towarzystwa Technologii i Mediów Edukacyjnych.
Autorzy monografii dostrzegają znaczenie mediów we wszystkich dziedzinach działalności człowieka. Pierwsza część poświęcona została różnym aspektom edukacji medialnej, w tym kompetencjom medialnym współczesnego człowieka. Druga dotyczy wykorzystania mediów w praktyce edukacyjnej, a ostatnia – mediów jako przestrzeni życia człowieka współczesnego.
W monografii można zapoznać się z artykułami następujących autorów:
- Janusz Morbitzer, O filarach edukacji medialnej - między starożytnością a współczesnością
- Kazimierz Wenta, Spożytkowanie mediów dla edukacji innowacyjnej i twórczej
- Joanna Juszczyk-Rygałło, Nowe media w perspektywie edukacji ustawicznej
- Katarzyna Borowska-Kalbarczyk, Dziedzictwo Gutenberga kontra cyfrowa infosfera - o poprawę kompetencji informacyjnych młodzieży
- Agnieszka Iwanicka, Świat pod palcami. Dzieci w świecie nowych mediów
- Barbara Jankowiak, Cyberprzemoc (cyberbullying) wśród młodzieży jako zachowanie ryzykowne
- Mariusz Baranowski, Kompetencje medialne nauczycieli muzyki jako pochodna systemu kształcenia
- Rafał M. Socha, Media w nowej edukacji zawodowej
- Piotr Jagodziński, Robert Wolski, Przykłady doświadczeń chemicznych w wirtualnym środowisku
- Sylwia Polcyn-Matuszewska, Edutainment w polskiej szkole
- Anna Michniuk, Promocja szkoły w mediach społecznościowych
- Szymon Nożyński, Środowisko audialne. Kilka uwag na temat otoczenia dźwiękowego
- Marek Hallada, Czy istnieje język fotografii?